21 stycznia

Kiedyś w szkole mieliśmy świetnego nauczyciela od reportażu, który niestety ostatnio został wyrzucony za sprawy administracyjne (!). Nauczyciel ten razem z nami robił "techniczny" przegląd wszystkich światowych konkursów reportażu. Między innymi komentowaliśmy zdjęcia World Press Photo z 2009 roku. W kategorii "życie codzienne" trzecie miejsce otrzymał fotograf Tomasz Wiech za swoje zdjęcie kanapki i kubka kawy. Jako laik staram się nie negować takich wyborów, ale to zdjęcie chętnie zbyłabym śmiechem. Internet jest przepełniony takimi naturalistycznymi fotkami, często dużo ciekawszymi niż tak jedna fota. A teraz ja postanowiłam zrobić moje "życie codzienne" zaczynające się o godzinie 7 rano. Mniej więcej codziennie o godzinie 7.50, kiedy wreszcie wysyłam dzieci do szkoły/przedszkola, kręcę się po pustej już kuchni, sprzątam i karmię koty.

Nienawidzę nie mieć czasu dla siebie. W szkolnym i pracowym rozgardiaszy w końcu wpadłem na pomysł na realizację serii "Moja Warszawa". Wybrałem nawet miejsce, przejście podziemne pod Rondem Dmowskiego. Biegnąc z labu do redakcji postanowiłem spędzić tam 30 minut na poszukiwaniu pierwszego wymyślonego zdjęcia. Odbiłem się od ochroniarza, odbiłem się od przechodniów, wściekły strzeliłem bezosobową fotkę i uciekłem do pracy. Nienawidzę nie mieć czasu dla siebie... i cierpliwości.


Brak komentarzy: